“Aș fi dispus să pierd un client internațional, nu și clienți din România” a zis Liviu Drăgan la Gala Povești cu Profit Made în România

“Aș fi dispus să pierd un client internațional, nu și clienți din România” a zis Liviu Drăgan la Gala Povești cu Profit Made în România

Liviu Drăgan, Fondator Total SoftAș fi dispus, câteodată, să pierd un client internațional, dar nu și clienți din România, deoarece este foarte greu să fii bun în afară dacă nu ești cel mai bun la tine în țară, a afirmat Liviu Drăgan, Fondator Total Soft, premiat, miercuri seara, de Profit ro pentru “Expansiune pe piețe externe”.

“Simt că este tot compania mea și fac absolut același lucru chiar cu mai multă motivație, deoarece este foarte plăcut să conduci o companie care are succes și sunt mult mai relaxat”, spune fondatorul producătorului de software din România, care a fost cumpărat recent de Logo Software Investment, cea mai mare companie furnizor independent de software din Turcia, într-o tranzacție de peste 30 de milioane de euro.

“Ceea ce am învins pentru a putea pătrunde pe piețe este percepția. Lucrul care a fost un mic handicap este că occidentalii nu au o părere proastă despre România sau despre ce poate să facă România, ci despre produsele noastre. Este o problemă pur de percepție, dar care poate fi înlăturată relativ ușor. Să creezi produse care dau dependență clienților este cu multă bătaie de cap, dar rămânem lideri”, adaugă Liviu Drăgan.

Absolvent de Politehnică și Doctor în Elctroenergetică, putea să urmeze o carieră universitară în Canada, dar a preferat să înființeze cu un prieten, în 1994, o firmă de software.

După 22 de ani, conduce cel mai puternic producător de software pentru business din România, cu care anul trecut a reușit afaceri de 20 de milioane de euro. A început cu 10.000 de dolari și a făcut profit încă din primul an. Șase ani mai târziu, în 2000, a vândut 30% din acțiuni pentru 1 milion de dolari, bani pe care i-a investit în suita de aplicații Charisma, lansată în 2002 și vândută deja pe multe piețe externe. Spune că nu de strategie sau viziune a fost vorba când a decis să iasă cu Charisma în afara țării, deși mulți l-au lăudat pentru asta, ci că lucrurile pur și simplu s-au întâmplat așa și apoi au început să-i placă.

Cu cele două branduri românești create – Total Soft și Charisma – a evitat afacerile cu statul și a vândut software în 36 de țări de pe 4 continente. După mai bine de 20 de ani de antreprenoriat, rămâne manager al companiei.

Sursa: http://www.profit.ro/insider/it-c/gala-povesti-cu-profit-made-in-romania-liviu-dragan-fondator-total-soft-as-fi-dispus-sa-pierd-un-client-international-nu-si-clienti-din-romania-16052184

(P): Bio-Combustibil.ro: cel mai mare magazin online de peleti, brichete lemn cu livrare acasa!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.